Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji?

Stworzyłeś swoją firmę i chcesz ją rozwijać w sieci? Wiesz już, że potrzebna Ci pomoc agencji SEO, ale nie wiesz, którą z nich wybrać? Pomożemy Ci dokonać właściwego wyboru!

Jednym z najważniejszych czynników, na które warto zwrócić uwagę, jest doświadczenie agencji SEO. Możemy zweryfikować je na podstawie tego, ile lat firma działa na rynku, jak się w tym czasie rozwinęła oraz czy jej klienci są zadowoleni z wykonywanych dla nich usług.

Kolejnym z ważnych elementów jest pozycja agencji SEO w wyszukiwarce na najważniejsze dla niej frazy. Jeżeli firma jest widoczna, wówczas możemy uznać, że potrafiła wypozycjonować siebie, przy tak dużej konkurencji, to z pewnością da radę to zrobić również z Twoją firmą. W sytuacji, gdy agencja nie jest widoczna wówczas nie jest to dobrym znakiem dla potencjalnych klientów.

Warto znać również opinie dotychczasowych klientów agencji SEO, którą zamierzamy wybrać. Jeżeli są pozytywne wówczas możemy założyć, że współpraca z taką agencją przyniesie same profity. Niezwykle cenne będzie, jeżeli agencja SEO, z którą podjęliście współpracę przydzieli wam stałego opiekuna, z którym będziecie mogli w każdej chwili omówić waszą aktualną sytuację.

Dzięki nam oszczędzisz swój czas

Znalezienie wartościowej agencji SEO może być bardzo czasochłonne.
Przeglądanie wszystkich ofert, które znajdują się w Internecie,
a następnie ich porównywanie to naprawdę ciężkie zadanie.

Oszczędność czasu stała się jednym z powodów, dla których stworzyliśmy ranking agencji SEO.
Wybór najlepszych firm na rynku oraz ich zestawienie,
pomoże Ci w wyborze najlepszego wariantu dla Twojej działalności biznesowej.

seo-rankingi-laptop
seo-rankingi

Warunki podpisania umowy SEO

Udało Ci się wybrać agencję SEO, która właściwie przeprowadzi działania w Twojej firmie?
Teraz przyszedł czas na formalności…
Na co powinieneś zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy SEO?

Czas trwania umowy i wypowiedzenie
Poruszamy tę kwestię jako pierwszą, ponieważ jest ona jednym z najważniejszych spraw w całej umowie SEO. Najpopularniejszą formą umowy jest umowa na czas określony, która zawiera szczegółowy okres jej rozpoczęcia i zakończenia.

Zazwyczaj ten okres ustalany jest na minimum 6 lub 12 miesięcy. Jest to spowodowane tym, iż działania SEO są czasochłonne i nie dadzą one rezultatów w krótszym okresie czasu. W umowie znajduje się również okres wypowiedzenia.

Standardowo są to 3 miesiące, jednakże zachęcamy do zmniejszenia tego okresu do minimum. Wystarczy sobie wyobrazić, że współpraca z agencją SEO nie przyniosła żadnych rezultatów, a jesteśmy zobligowani korzystać z jej usług jeszcze przez kolejne 3 miesiące od złożenia wypowiedzenia umowy.

Model rozliczenia z agencjami SEO

Obecnie najpopularniejsze rozliczenie z agencjami SEO to tzw. abonament, czyli opłata ryczałtowa. Uważamy, że jest to
najlepsza forma rozliczenia.

Przeznaczając na działania SEO stałą kwotę, nie jesteś narażony na nadużycia ze strony
agencji, a jednocześnie masz pełną kontrolę nad wydatkami na SEO.

Z naszych informacji wynika, iż agencje SEO również
preferują tę formę płatności, ponieważ są dzięki temu jeszcze bardziej zmotywowani do swojej pracy. Warto upewnić
się, czy stawka abonamentu jest równa tej ustalanej podczas negocjacji z agencją.

seo-rankingi-laptop
seo-rankingi

Kary umowne

Jak w każdej umowie, tak i w tej znajduje się rozdział o karach umownych.
Pamiętaj, że powinny być one bardzo dobrze opisane i uargumentowane.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, poproś o ich rozwianie pracownika agencji.

Wskazanie Twojego opiekuna.

Sprawdź dokładnie, czy Twojej umowie został wskazany opiekun,
z którym będziesz mógł się kontaktować w sprawie przeprowadzanych działań SEO.

Zweryfikuj doświadczenie agencji

Istotnym jest, jak dużym doświadczeniem może pochwalić się agencja SEO. Doświadczenie to nie tylko ilość lat na rynku, to także doświadczenie, jakim mogą pochwalić się pracownicy agencji SEO.

Zapytaj o to w jaki sposób Twoja witryna będzie pozycjonowana

Strategia pozycjonowania stron internetowych jest zależna od wielu czynników. Nie ma jednego złotego środka, wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć, jaką branżą się zajmujesz i jaki budżet posiadasz.

Upewnij się, czy będziesz otrzymywać raporty z pracy agencji SEO

Niezwykle ważne jest to, żebyś stale otrzymywał raporty z działań dotyczących Twojej strony internetowej. Warto ustalić takie rzeczy na początku współpracy.

Dowiedz się, czy będziesz mieć swojego opiekuna

Powinieneś mieć opiekuna strony, z którym będziesz mógł kontaktować się zawsze, gdy zajdzie taka potrzeba. Opiekun strony będzie odpowiedzialny za wykonywanie działań na Twojej witrynie.

Jaka firma pozycjonująca jest najlepsza?

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ilość agencji SEO na rynku jest ogromna. Jak w takim razie wybrać firmę pozycjonującą, która będzie najlepsza dla Twojego biznesu?
Najlepsza firma pozycjonująca to taka, która w sposób wartościowy przeprowadzi pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Wykonywane przez nią działania powinny w sposób realny przekładać się na Twój zarobek. Najlepszą agencją będzie ta, która w przeszłości prowadziła działania związane z SEO dla firm powiązanych z profilem Twojej działalności. Przed wyborem warto porozmawiać ze specjalistami i dowiedzieć się, jakie projekty realizowali do tej pory.

Techniki i metody pozycjonerskie – czyli white & black hat SEO

Pozycjonowanie to bardzo skomplikowany i pracochłonny proces, którego działania mają wpływ na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Specjaliści od SEO mają na celu uzyskanie jak najlepszego wyniku dla swoich klientów, dlatego wykonują działania, które są zgodne z wytycznymi Google i jest to tzw. white hat SEO.

Zdarzają się również przypadki, gdy używane są techniki niedozwolone, czyli tzw. black hat SEO. Zastanawiasz się, które z nich warto stosować i dlaczego jedne są dozwolone, a inne nie? Zaraz Ci wszystko wytłumaczymy.

White hat SEO

White hat SEO to tzw. białe SEO, czyli pozycjonowanie strony w sposób legalny, bez używania niedozwolonych rozwiązań. Białe SEO sprawia, że witryna jest atrakcyjniejsza dla robotów wyszukiwarki, a także użytkowników strony. Jest to technika, w której nie używa się metod spamerskich, ponieważ wysoką pozycję strony buduje się poprzez odpowiednią optymalizację i wartościowe treści.

Do najczęściej stosowanych technik należą:

  • prawidłowa optymalizacja strony,
  • wdrożenie linków, które są przyjazne dla wyszukiwarek,
  • odpowiednie linkowanie wewnętrzne strony,
  • pozyskanie tzw. “naturalnych” linków zewnętrznych,
  • szybsze ładowanie strony,
  • zoptymalizowanie wersji mobilnej strony, żeby była przyjazna dla użytkowników,
  • dostarczanie wysokiej jakości treści.

Black hat SEO

Czarne SEO to wszystkie działania, które są nieprzyjazne i nielubiane przez Google. Jeżeli będą stosowane zbyt często, Google może nałożyć na naszą witrynę karę.

Czym skutkuje taka kara? Przede wszystkim jest to obniżenie pozycji strony, a w najgorszym przypadku całkowite wykluczenie z indeksu wyszukiwania. Dlaczego więc black hat SEO w ogóle jest używane? Odpowiedź jest prosta… Daje szybkie i spektakularne efekty.

Jak przeprowadzane są działania black hat SEO? Stosowane są metody technik spamerskich, linki pozyskiwane są z niepewnych źródeł oraz używany jest tzw. cloaking, czyli ukrywanie treści. Cloaking polega na tym, iż ta sama strona inaczej wygląda dla użytkownika, a inaczej dla robotów Google.
Zachęcamy do tego, by przy pozycjonowaniu wybierać jedynie white hat SEO.

Pozycjonowanie, jak je rozliczać? Lepszy jest abonament czy płatność za efekty? Podpowiadamy!

Sposób rozliczania z agencją SEO to tak naprawdę jedna z pierwszych kwestii, którą należy brać pod uwagę przy wyborze agencji SEO. Aktualnie jednymi z najpopularniejszych rozwiązań są: abonament oraz rozliczanie na podstawie wypracowanego efektu. Które z nich wybrać? Podpowiadamy!

Stały abonament

Jest to forma rozliczenia, która mówi o tym, że każdego miesiąca będziemy płacić agencji SEO abonament. Jest to forma, którą stosuje coraz więcej agencji.

Dlaczego? Otóż abonament jest dla nich stałym źródłem dochodu, dzięki czemu mogą oni realizować swoje działania bez obaw. Taka forma rozliczenia jest też na plus, ponieważ daje możliwość zaplanowania budżetu i dysponowania nim na optymalizacje, raportowanie, budowanie bazy linków czy inne wydatki. Stały abonament daje pewnego rodzaju stabilność finansową, której nie ma przy rozliczaniu za efektywność.

Rozliczenie za efekty

Oprócz stałego abonamentu, istnieje możliwość rozliczania z agencją SEO poprzez jej efektywność. Znaczy to tyle, że agencja SEO dostaje pieniądze tylko wtedy, gdy nasza firma osiągnie wysokie pozycje w wyszukiwarce. Wydaje się, że dla klienta jest to atrakcyjniejsza forma rozliczenia, jednak w rzeczywistości wcale tak nie jest. Specjaliści SEO są motywowani poprzez stałą płatność, określają swoje cele i każdego dnia pracują nad dobrą pozycją Twojej firmy.

W przypadku rozliczenia za efekt, agencje często wykonują niedozwolone ruchy, czyli tzw. black hat SEO (możesz przeczytać o nim tutaj – link), a więc efekty będą widoczne od razu, ale ponosisz za nie wysokie koszta względem osiągnięcia efektów, a dodatkowo grozi Ci nałożenie kary od Google.